Wednesday, December 06, 2006

Lif Menara ITM


Gambar ini tiada kene mengena dengan cerita di bawah cuma sekadar gambar hiasan.

Lif kat Menara ITM banyak meninggalkan kenangan kat aku... ekeke.. mana tak nya... Fakulti aku Fakulti yang paling tinggi dalam IPTA... tingkat 13 dan 12... pastu duduk atas bukit mana tak tingginya... kalau korang dak caya tanya si Jeebad tuh....

Kira hari-hari naik lif... pastu kekadang lif bengong sikit... dia stuck... jamm... ekeke sebab overload... dia naik tingkat 3 atau 4 dia jatuh balik... bagi student baru memang perkara ini menggerunkan... bagi student lama macam aku... ekeke biasala mengambil kesempatan di saat yang paling sesuai... wakakaka....

Lif waktu beban puncak pada pukul 8 pagi dan 9 pagi... mana taknya bebudak N'gine bebudak LS.. kadang-kadang bebudak SS berebut dengan budak fakulti aku berebut untuk ke kelas...

Kalau kelas aku pukul 10 aku pergi awal... lepak kat cafe kat lif... tgk-tgk kalau budak SS junior ader kat situ... berebut naik lif la... kalau ader apa lagi... kitaorang aku memulakan operasi... ekekeke... kena buat pilihan dulu.. bukan leh pergi jer... ekekeke memula kena undi... saper yang kena tolak dari belakang... pastu saper yang 3 orang kena duduk dalam lif.... yang 3 orang nih pulang kena undi saper yang tukang psiko.. dan saper yang tukang memarah.. yang paling beruntung adalah yang dapat undi memujuk...

Bila dah undi... ekeke time tuh aku jadi tukang pujuk pergh best giler.... target aku budak SS part one.... maka aku dengan 2 orang akan meluru masuk ke dalam lif secepat mungkin... pastu yang kena undi tolak akan tolak bebudak masuk ke dalam lif supaya lif akan overload... ekeke pasti kan lif tuh sumer pompuan yang berebut... ekeke.. selesai... lif akan tertutup dan bengong sekejap maka jadilah turun naik-turun naik.. yang mendebarkan bagi bebudak baru... naik tingkat 3 turun ke bawah... saper tak gerun... kadang jadi sampai 2 jam o.. ala kalau lewat bagi tahu jer stuck dlm lif...

Masa tengok bebudak pucat masa nih tukang psiko mulakan kerja.. menpsiko dengan kata-kata seram.... contohnya... ala.. matila kita.... orang kata oksigen tak cukup reramai nih... dulu ader orang mati dalam lif nih.. waaaa.... contohnya dan berbagai2 lagi kata seram... pastu yang kena undi marah akan marah-marah lif... dan membayangkan lecturer akan marah kalau masuk lambat tak leh amik peksa la apa la.. ekeke

Bayangkan kalau student baru dengar dari senior macam tuh macam mana rasanya? Tentu gelabahnyer... pastu mesti nangis giler punya... tugas orang memujuk akan bermula... ekeke nih part paling best yang disukai dalam projek nih... selama hampir 2 jam atau 45 minit kita akan memujuk awek yang kita dah target tadi... masa tuh dia menyerah... siap lentok atas bahu gua cakap luh... takut... bila ader hero memujuk... siap leh biarkan kita usap tangan dia... or belai rambut... ekekeke ye la nak pujuk... kadang-kadang leh kesat air mata awek tuh... ye la orang tengah takut... wakakakaka..... best giler... tapi aku paling best sekali sebab time aku dapat undi aku stuck dalam lif 2 jam lebih... jenuh aku ngayat.. wakakakaka.... jahat jugak aku nih...

Bila terbukak lif nih.. blah ler... nanti awek tuh cari kita tak naya... jadi macam member aku tak pasal-pasal kena kawen dengan awek yang dia pujuk dah anak 2 dah wakakaka... aku pun hampir terperangkap... ekekeke tapi menten beb... wakakaka... kira dalam 3 tahun setengah... setiap mulanya semester baru nih pasti akan ader projek nih... dan aku tahu mesti diteruskan oleh junior aku sekarang wakakaka... sebab ilmu kitaorang turunkan pada diorang...

3 comments:

INDERA KENCANA said...

Haii.. Budak N'gine, macam tu ler..
Aku pun selalu gak kelas kat menara tu. Nak pulak kelas english dan math.

Tapi kalo ko tengok ITM skang, dah lain benor. Bayang zaman kita dulu pun tak de dah..
Err.. Ustaz Pisol selalu masuk bilik ko..??

Sang Perba said...

indera
aku bukan budak N'gine... cuma lepak dengan diorang...

Dedulu ada jugk ust pisol lempar gitar aku dari tingkat empat D6 sebab bising ekeke..tp nasin gitar aku tak pecah...

imfisol said...

ASM
Minta maaf jika menggangu. Saya ustaz Pisol dari Uitm Shah Alam. Dalam kesempatan ini saya ingin minta maaf jika dulu semasa saya menjaga kolej Delima (sekarang Teratai) mungkin sikap saya brutal sikit. Saya tak ingat saya pernah campak gitar pelajar tetapi mungkin situasi dan kondisi ketika itu lain. Bagaimanapun saya bangga ramai pelajar itm menjadi manusia. "ITM di hatiku"