Monday, December 18, 2006

Kenangan Di Bulan Ramadhan

Bila tiba 1 Ramadhan pasti aku terkenang pada detik-detik dahulu... masa sekolah hinggalah ke zaman dewasaku di ITM, Shah Alam... Sebenarnya ramadhan banyak membawa kenangan manis dan lucu untuk aku... antara yang paling tidak lupa, pertemuan aku dengan dia juga pada bulan mulia ini..

Kalau bulan puasa nih tak merayap pergi pasar ramadhan terutama kat seksyen 18 tak sah la aku masa tuh... nak tengok budak PPP ler katakan... budak yang akan melanjutkan ke Oversea la katakan... ekeke saja mengatal masa tuh... kalau tak pun lepak kat seksyen 2 jer...

Ada sekali tuh masa nak bukak puasa... aku rasa macam hujan nak turun, tapi member aku kata tak siap betting lagi... ekeke masa azan tetiba jer hujan turun... wakakaka aku masa tuh dah lepak kat tepi kedai belah ader bumbung... diorang kat luar konon nak amik angin seksyen 2 la konon... pirahhhhh... macam aku tak tahu diorang tengah aim budak SS 14... lastly padan muka nasi paprik jadi sup paprik... wakakakaka...

Antara peristiwa yang tak boleh aku lupa selain kena kejar dengan JAIS... ialah kehilangan motosikal member aku kat seksyen 2... Yelah zaman student dulu nak gi terawih.... ermmm susah giler... abih jer bukak poser.. pakat-pakat dok terlentang... hembus rokok... jadi dalam pukul 8 malam member aku si Jai datang nak pinjam moto member aku nih Pacat... si Pacat nih port lepak dia kat bilik aku la... bilik syurga donia kata diorang ler... entah apa yang bestnyer pun aku tak tahu... pasal aku best kut.. wakakkaka...

Si Pacat bagila pinjam moto dia sebab si Jai nih nak beli rokok sekali si Pacat dengan aku kirim ler... stok dah abis... nak beli dengan tokan rokok mahal beb... dalam setengah jam maka balik la si Jai tadi.. bagi kunci moto kat si Pacat... bila Pacat nak balik blok dia tetiba dia menjerit... terokocoh-kocoh lari kat aku yang nak pergi tandas... muka pucat... aku tanya la pasal apa... dia kata moto dia hilang... aiks... aku suruh panggil si Jai...

Datang la si Jai dengan muka toya dia... blok aku dah riuh rendah dah... aku dengan pakai towel pergi tengok tempat Jai parking moto si Pacat tadi...

"Mana moto kau hilang... nih bukan moto kau ke pacat?" Kata si Jai sambil menuding kat moto EX 5 warna hitam sebijik macam moto si Pacat... lega jugak aku dengar... masa tuh bebudak dah pakat kerumun moto tuh...
"bukanlah....mana ada tuh moto saper? Plet lain la...bukan moto aku.." Tegas Si Pacat...
"Eh aku bawak balik moto nih la tadi.." Jelas si Jai. Sudah... pening kepala semua orang... Lepas tu aku amik kunci moto kat si Pacat cuba starts moto tuh... leh hidup... semua terkejut...

Rupanya Si Jai tak hafal no plet moto si Pacat nih... lepas dia kuar dari 7E tengok warna moto sama masuk kunci leh jalan... dia ingat moto si Pacat.... tuh yang silap... ekekeke....

Tak pasal-pasal aku kena teman Si Jai ambil balik moto kat 7E. takut jugak aku.. ye lah bawak moto orang lain... ekekeke nasib baik moto si Pacat ader lagi kat situ... pelan-pelan si jai tinggal kan moto tadi ajuh sikit dari 7E, takut kena cekup tibai moto tak ke naya... wakakaka selamat moto si Pacat tuh.....

Sampai hari ni aku terfikir macam mana gamaknya rupa budak yang Jai terambil moto dia... ekeke kesian.........

2 comments:

INDERA KENCANA said...

Cerita-cerita engkau sering membawa aku pulang ke ITM dan Delima yang aku rindui.

Aku tak boleh bayangkan kalau towel engkau terlucut dalam kech-kecoh tu...

Sang Perba said...

indera
aku cuba mengimbau kisah lalu kerana tanpanya aku tidak berapa di sini sekarang...

kalau londeh gamat D6 beb!