Tuesday, December 19, 2006

Kenangan Di Bulan Ramadhan 2

Sebenarnya banyak kenangan dalam bulan posa yang tak dapat aku lupakan. Zaman sekolah lagi banyak...tapi aku citer kenangan aku masa kat ITM Shah Alam dulu.

Best oooo masa kat ITM. Pertama kalinya boleh merayau dalam pukul 5.00 ptg untuk juadah berbuka. Port sasaran aku kat Seksyen 2, Seksyen 18 dengan dekat stadium..itupun baru buka masa aku dekat part 6 kut..entah akupun dah lupa...Bila kuar maknanya pahal posa aku makin berkurangan...dosa mata beb...mata tak tahan tgk anak dara....hehehehehehe...dosa mulut lagi...tu la saper suruh mengorat..hehehe....

Bersahur? Aku tak pernah bersahur masa duduk kolej sehingga sekarang...Kenapa? Malas nak bangun....tidur aku nanti terganggu...hehehehe dah memang pesen aku dari duduk kat asrama dulu.....

Dalam banyak citer kenangan kat ITM masa dulu paling aku tak boleh lupa masa kena keja dengan JAIS kat Tmn Tasik Shah Alam....hehehe best oooo....

Citer bermula masa malam pertama posa...masa tuh aku part 2...malam tuh member aku clash dengan awek dia kat UTM...menangis giler khinzir kat foyer...buat malu aku jer...dah ler tak gi terawih....hehehe...nak jadi cerita tetiba jer dia hilang..pinjam moto mantong pulak tuh...mantong bagi tahu dia pinjam dalam pukul 10.00 malam nak beli rokok kat seksyen 2 dekat pukul 11.00 dia tak balik lagi.

Aku ingat dia melepak kat perindu ker kat jati ker...last-last dekat 12.30 pagi tak muncul-muncul lagi...berat nih...maka kami berbincang dalam 10 orang nak kuar cari dia....tapi lastly aku dengan noman jer kuar iupun pinjam moto layap...hehehehe....kuar cari dia sampaikan ke old town PJ tak jumpa. Ceh! dan Ceh! aku menyumpah giler-giler...buat orang risau jer...

Noman punya saranan cuba cari kat taman tasik...kut-kut dia bunuh diri kat situ senang sikit nak mintak tolong..hehehe cabul jugak mulut noman nih...kita orang pun bergerak ke taman tasik dalam pukul 3 pagi kalau tak silap.

Satu taman tasik kitaorang cari...hehehe tak jumpa tetiba ternampak ader orang buat projek...hehehehe ini peluang baik giler...hehehe apa lagi sekodeng ler....kami meniarap ala komando....senyap menuju ke tempat dua iblis bertopeng manusia....tiba-tiba....jeng...jeng..jeng...terdengar suara manusia bertempik....yang helmet biru tuh jgn lari....!!!! aku tgk noman dia helmet warna merah...helmet aku memang biru... apa lagi cabut ler...

Punya la takut....nak tahu aku menyorok kat mana? Dalam tong sampah besar...bau dia tuhan sajer yang tahu....masa aku nyorok terpikir jugak aku kalau kena tangkap aku dengan noman mesti kena kes perhubungan luar tabii...eeeee tak sanggup aku....

Pas tuh aku kuar cari Noman...bila tgk muka dia berderai ketawa...masa masuk kat 7E aku tahu minah tuh tak tahan bau busuk aku heheheeh nasib ko ler aku nak beli roti bersahur....lepas bersahur dalam pukul 6.30 pagi aku balik bilik kat delima...punya ler penat...baju sumer aku buangkan dalam tong sampah.....si Noman pegi klinik jahit luka tagn dia pasal tergolek masa lari....jadi hari tuh aku pinteng kelas...gara-gara sorang teman yang putus cinta...

Masa aku bangun tido aku tgk dia ada dalam bilik...aku tanya dia pegi mana...cis rupanya dia pegi USJ rumah mak sedara dia...rasa macam nak pelakong jer kepala dia...ceh...ceh...dan kerana dia aku kena kejar dengan JAIS.....hehehehehehe tapi bila pikir boleh tersenyum sorang-sorang...hehehehe

7 comments:

INDERA KENCANA said...

Kerana kawan engkau, engkau nyaris tertangkap dengan tuduhan mengadakan "Seks Luar Tabie". Mesti akan heboh satu D6.

Dan kawan engkau yang kecewa bercinta itu pulak akan bertanya, "Eh, apa hal haa? Apa hal haa..??".

Dia tak tahu dia yang empunya angkara asalnya...

Sang Perba said...

indera
nasib baik aku puasa hari tuh kalau tidak sure kecoh D6 tgk drama live org kena pelangkung ekeke...

Unknown said...

hehehe kelakar citer hang...tulah suka duka si kaki skodeng...harap2 nko dah insap yek..hehehe

Sang Perba said...

sempoi
aku dah lama insap ekekek

khairyn said...

psst... dulu saya diberikan CD dipenuhi dengan pasangan2 yang sedang bercengkerama di tepi tasik Shah Alam. fuh! heavy stuff, wa cakap lu.

kami? Tengok ramai-ramai, ketawa ramai-ramai. Ah! I miss my work! huhuhu

Sang Perba said...

aku tokay
macam tu la kisahnyer...thanks for landed here...

Unknown said...

lamanya cuti... tulislah lagi.. hehe:)