Friday, February 02, 2007

Seorang Perindu

"Selamat ulang tahun bang..." Lembut sungguh suara isteriku menyedarkan aku daripada lena.

"Terima kasih..." Aku bingkas bangun. PerintahNya segera ku penuhi.

Melewati usia begini ternyata aku semakin sentitif. Entah? mungkin makin matang. Mataku semakin peka dengan sekitar. Hati makin mudah tersentuh. Aku semakin tua gamaknya. Seharian Ahad aku tidak ke mana, hanya di rumah. Anak dan isteriku ke rumah adik iparku. Aku termenung dan entah kenapa aku rindu pada teman-temanku semasa di sekolah dan ITM. Di mana agaknya mereka?

Tiba-tiba terlintas di fikiranku bayangan tempat-tempat yang pernah aku lewati semasa menjadi pelajar ITM. Dewan Seri Budiman, Menara, Kolej Delima, Perindu, KSPU, CK, Seroja, Seksyen 2 dan banyak lagi tempat.

Entah mengapa hari itu aku menjadi seorang perindu.

No comments: