Thursday, August 10, 2006

Kalau dulu

Sudah lama aku tidak berkarya. Aku amat meminati bidang penulisan. Dari sekolah aku minat untuk menulis puisi. Meluahkan segala yang terbuku di dada dengan puisi, biar kadang-kadang orang tidak faham dengan karya aku ketika itu, janji aku puas. Mungkin sekarang aku semakin sibuk dengan tugas-tugas aku sehingga otak ini makin berkarat untuk menulis. kalau dahulu selalu juga aku berkarya dalam melayu.com, tetapi kini semakin karat otak ingin mencerna bait-bait untuk aku gambarkan apa yang terbuku di hati ini.



Aku juga sekarang semakin kurang membaca. Kalau dulu setiap gaji pasti ada buku yang aku borong (kadang-kadang sampai separuh gaji) tapi kini bila sebuah buku yang aku beli masih belum habis dibaca. kalau dulu, ketika masa terluang pasti dua buah buku selesai aku baca. Entahlah... mungkin kesibukan yang amat ini membataskan ruang dan waktu aku untuk membaca. Isyaallah, aku akan cuba untuk mencernakan kembali agar dapat aku menulis setidak-tidaknya satu puisi sehari dan membaca sekurang-kurang dua buah buku seminggu. Ini janji aku.

No comments: