Friday, November 24, 2006

Hutang

Suasana: Di bilik mesyuarat yang semua ahlinya tengah bosan dengan presentation darpada bahagian yang cakap banyak kerja tak tahu buat.


Entah apa yang dibebelkan oleh pembentang aku tidak ambil peduli. Pergi mampus sama perbentangan engkau. Aku lihat seorang pegawai di sebelah aku sibuk melayan sms secara sembunyi-sembunyi. Kepada siapa aku tak tahu. Tapi kalau diikutkan pegawai ini ada sejarah isterinya datang menyerang di pejabat. Lantak engkaulah. Jangan itu menjadi alasan untuk tidak buat kerja sudah. Aku mula berfantansi kalau aku dapat RM 80 juta. Banyak perkara yang aku boleh aku buat. bayar semua hutang piutang aku.

"Zam mana report yang saya mintak dari bahagian kamu?" Aku terkejut. Tergamam, semua mata tertumpu pada aku. Lamunan tadi hilang entah ke mana.

"Errr...errr Y.Bhg. Dato', tak siap lagi sebab ingatkan Dato' nak report tuh sebelum post cabinet.." Jelas aku sambil memohon aku tidak dimarahinya. Sumpah! Memang aku ingat dia nak sebelum post cabinet.

" Kalau macam tu ... lusa saya nak report tu atas meja saya. Repot tu penting sebab saya nak tunjuk dekat menteri..." Fuh! Lega. Alamak! Nampak gayanya aku berhutang satu laporan dengan Ketua Pengarah aku.

p.s kalau banyak duit macam tuh leh kawen lagi satu...ekekeke

No comments: