Sunday, October 16, 2011

Kepten Macam Gerrard!

Rupanya Adam nak jadi macam Stevan G!


"Ayah...kesian dekat 'cunited'kan?(maksud Adam Manchester United)."
"Kenapa?" Aku agak hairan,  Mata masih tertancap kemas dan masih terkenang bagaimana cubaan Henderson diselamatkan oleh penjaga gol Man U.
"Adam tengok susah 'Cunited' tu nak jaga Suarez dengan kepten Gerrard..."  Memang aku akui Man U terkial-kial mencari rentak dalam perlawanan itu.  Apa yang aku terkejut sekali adalah penguasaan Liverpool di bahagian tengah.  Cuma yang malang sekadar seri di Anfield.  Tapi tidak kisah kerana Anfield masih kebal untuk Man U dan perlu diingat status mereka sebagai pendahulu liga tetap robek di tangan Liverpool.
"Ayah!"
"Ye sayang....nak apa?"
"Suruh la Liverpool ambil Messi"  Dan ayah tepuk dahi.  Aduyai anakku.  Kau ingat bapak kau ni owner liverpool ke?
"Ayah..."
"Ye apa lagi?"
"Adam dah tak nak jadi Cikgu la..."
"Apasal pulak?"
"Adam nak jadi kepten pulak..."
"Macam tok wan ke?"  Tanya aku pada Adam.
"Bukan...Bukan... Kepten macam Gerrard!"  Dan aku terkedu!

4 comments:

usssooong!!! said...

saya lebeh suka captain Perlis semasa lawan Kedah. Datuk Seri Andrien Jurad Chamrong. Hahahah!!!

usssooong!!! said...

saya lebeh suka captain Perlis semasa lawan Kedah. Datuk Seri Andrien Jurad Chamrong. Hahahah!!!

Sang Perba said...

cesss...itu datu seri budak kedah...

Tika said...

hahaha..sungguh terror ko menerapkan ilmu bola pada Adam...bravoo...bravo... hahaha